Kooperationen




Om Det Kooperative Mærke:


  • Mærket er et hjælpeværktøj
  • Der skal ligge noget bag mærket
  • Udsteder vi det til os selv, klapper vi os selv på skulderen
  • ISO certificering
  • Hvad får vi ud af Det Kooperative Mærke?
  • Bare et Mærke mere - ja - men med det er de bløde ting, som nu er værdifuldt at snakke om
  • Mærket forpligter
  • Vi skal leve op til det
  • Vi har en formidabel lovgivning - hvad skal vi bruge det til?
  • God ide, hvis det ikke er noget der eksisterer i forvejen
  • Mærket kan samle os
  • Mærket skal være målbart
  • Det kan bruges i hverdagen indadtil og ikke kun udadtil
  • Hvordan gør vi det målbart og brugbart?
  • Et kooperativt mærke skal have den samme bemyndigelse som de eksisterende certifikater
  • Hvem skal bedømme os?
  • Det Kooperative Mærke skal signalere hinanden
  • Skal markedsføres så det ikke drukner i mængden af certifikater
  • Det skal være enkelt
  • Det skal fokusere på bløde værdier
  • Det er sådan set CSR certificering vi taler om
  • Kvalitetssikring, være samfunds ansvarlige - Mærket profilerer de værdier vi har
  • Der skal forskellige måder for målinger - fx tilfredshedsundersøgelse
  • Man skal ikke opfinde den dybe tallerken
  • Det forpligter - vi bliver ramt af det selv - du må spørge medarbejderne
  • Det er det, der gør forskellen mellem de andre og os
  • Det Kooperative Mærke er lig med en anden slags virksomhed